Som medlem i Sveriges HR Förening ingår en arbetsrättslig tjänst. Tjänsten ger dig möjlighet att ta del av aktuell arbetsrätt och skapa skräddarsydda arbetsrättsliga dokument inom områden som anställning, uppsägning, avskedande och avslutande av anställning.

Tjänsten innehåller:

• Arbetsrättsliga mallar
  • Information och vägledning kring aktuell arbetsrätt
  • Checklistor för extra stöd
  • Dokumentpaket* som kan återanvändas, sparas ned på din dator och redigeras.

Innehållet hålls ständigt uppdaterat med aktuell arbetsrätt i samarbete med Elmzell Advokatbyrå. Tjänsten är framtagen i samarbete med VQ Legal och Elmzell Advokatbyrå.

Logga in genom att klicka på "Till tjänsten" uppe till höger på sidan!

Obs! Första gången du loggar in kommer du registrera din mailadress. Det är viktigt att du använder samma mailadress som du har registrerat för ditt medlemskap. Kontrollera dina uppgifter under "Min sida".

Till tjänsten
Om inget händer när du klickar på länken "Till tjänsten", gå till inställningar i din webbläsare och anger att du tillåter pop-up-fönster från Sveriges HR Förening.

*Dokumentpaketet är en samling av alla de nödvändiga dokument du behöver för ditt ärende.

Den arbetsrättsliga tjänsten är en medlemsförmån för dig som medlem i Sveriges HR Förening i syfte att användas för eget internt bruk enbart inom ditt företag. Som användare av tjänsten åtar du dig att inte i kommersiellt syfte mångfaldiga, framställa exemplar av, sälja eller använda någon del av tjänsten eller ge annan tillgång till tjänsten utan att i förväg inhämta VQ Legals skriftliga medgivande. Som användare har du inte heller rätt att lämna ut eller sälja dokument vidare till tredje part eller använda dokumenten vid rådgivning till tredje part utan dokumenten ska endast användas för eget bruk inom ditt företag.

Teknisk support

VQ Legal