Organisationskultur som framgångsfaktor

Talare: Nanette Brink, Sweden HR Group

Seminariet ger dig konkreta svar på frågor som handlar om hur en organisationskultur uppstår och vad HR funktionen kan och bör göra för att dels motverka en negativ kultur men framförallt verka för en positiv kultur som gör organisationer framgångsrika.

Vi läser allt oftare i media om skandaler och situationer i företag som skapas av så kallad negativ organisationskultur. Det är förundransvärt att vi fortfarande blir förvånade över hur "sådant här" kan hända.

På seminariet pratar vi om varför det händer och hur vi undviker eller åtminstone minskar risken för det.

• Vilka är mekanismerna bakom en organisationskultur?
  • Kan man ändra/korrigera en organisationskultur?
  • Hur kan och bör HR funktionen vara ett stöd i arbetet med organisationskultur?
  • På vilket sätt hänger det ihop med det vi kallar Affärsdriven HR?

Nanette Brink grundade Sweden HR group 2012 och är idag verksam som företagets vd och seniorkonsult. Hon är dessutom en ofta anlitad inspiratör, föreläsare, moderator och mentor för HR professionella. Tack vare ett stort driv och ett lustdrivet förhållningssätt till sitt arbete har hon, via en framgångsrik internationell karriär som HR-chef, etablerat sig själv och Sweden HR group som en av Sveriges mest spännande nya krafter inom HR och brinner för att påverka den svenska HR-branschen i en mer affärsdriven riktning.

Nanette Brink

09 maj 2017 - 09 maj 2017