Inställd! Verksam intern kommunikation

Kursledare: Sofie Reutercrona, Inse Kommunikation AB

Varför händer ingenting trots att vi har informerat? Varför får vi aldrig veta något? Räcker det inte med en artikel på intranätet? Kanske ska mejla? Är det här frågor du känner igen? De är vanliga och visar att det finns en förväntan på och ett behov av att kommunikationen fungerar, inte bara med våra kunder och brukare, utan minst lika mycket med våra medarbetare. Hur kan vi faktiskt nå bättre resultat med bättre kommunikation internt?

Utbildningen har fått 5 av 5 stjärnor av tidigare deltagare.

Så kan internkommunikation ge resultat
Effektiv intern kommunikation kan handla om att skapa en plan för kommunikation som väcker engagemang vid en förändring så att en faktisk förändring sker. Eller att kommunicera kring en medarbetarundersökning så att den blir ett verktyg som gör skillnad på arbetsplatsen. Det kan också innebära att stötta chefer och ledare att bli mer kommunikativa i sitt ledarskap. Den HR-avdelning som kan bidra med kompetens, råd och verktyg för bra kommunikation internt når effekt och bidrar till ett övergripande bättre resultat i verksamheten. Häng med på en heldags träning och trimning av kommunikationsverktygen!

Målet med utbildningen är att:
• skapa insikt, inspiration och verktyg för att arbeta mer medvetet och planerat med er interna kommunikation
• ska ha förmågan att förbättra dina egna kommunikationsinsatser och även kunna dela med dig till andra
• får möjlighet att göra en konkret plan för ett kommunikationsområde du själv väljer och som blir användbar omgående

Under utbildningen tar vi bland annat upp:
• Vad är internkommunikation och hur det kan bli ett strategiskt verktyg
• Planerad kommunikation - kommunikationsplan, struktur och strategi, budskap, målgrupper, kanaler och inte minst - effekt
• Kommunikativt ledarskap – vad är det? Exempel på verktyg och HR:s roll
• Kommunikation vid förändringar - kommunikation vid olika typer av förändringar, att använda förändringsmodeller som stöd

För vem?
Utbildningen vänder sig till dig som har en roll inom HR och vill utveckla din förmåga att kommunicera internt.

Sofie Reutercrona

28 sep 2017 - 28 sep 2017
För- och eftermiddagsfika
samt lunch ingår i utbildningspriset.

Tel: 0702- 30 19 12