Inställd! Lär dig koppla organisationskulturen till verksamhetsstrategin!

Kursledare: Nanette Brink, Sweden HR Group

Många HR-funktioner förstår och vet vikten av att jobba med sin organisationskultur. Men få HR-funktioner upplever att de har förmågan att koppla detta mycket viktiga arbete till den egna verksamhetens affärs- och strategiarbete. En definierad och levande organisationskultur är idag en av de viktigaste förutsättningar för verksamhetens framgång.

Utbildningen ger dig en djupare praktisk förståelse för hur en organisationskultur uppstår och vad HR-funktionen kan och bör göra för att dels stärka en positiv kultur men även för att motverka en negativ kultur. Med dig från utbildningen får du en praktisk metod och process för att driva kulturarbetet i din egen organisation.

Under utbildningen jobbar vi med:

• Vad är en organisationskultur?
  • Hur uppstår en organisationskultur?
  • Vilken är kopplingen till affären/verksamheten?
  • Hur kan och bör HR driva arbetet med organisationskultur?
  • Exempel på handfast metod och process för att definiera en önskvärd organisationskultur samt hur vi får den levande.
  • Utbildningen varvas med teori och praktiska övningar i case-format.

Efter utbildningen
Målet är att du bättre förstår mekanismerna bakom en kultur samt får en förståelse och metodik kring hur du kan driva kulturarbete i den egna verksamheten.

Facilitator
Nanette Brink grundade Sweden HR group 2012 och är idag verksam som företagets vd och seniorkonsult. Hon är en ofta anlitad inspiratör, föreläsare, moderator och mentor för HR-professionella. Tack vare ett stort driv och ett lustdrivet förhållningssätt till sitt arbete har hon, via en framgångsrik internationell karriär som HR-chef, etablerat sig själv och Sweden HR group som en spännande kraft som brinner för att påverka HR i en affärsdriven riktning.

Målgrupp:

Utbildningen vänder sig till dig som har erfarenhet av att jobba som HR-chefsstöd. Du vill öka din förståelse för hur organisationskultur hänger ihop med affären och/eller skaffa dig argument för att mer effektivt driva organisationskultur i den egna verksamheten.

Nanette Brink

04 sep 2017 - 04 sep 2017
Frukost serveras från kl. 07:45.