Livs-och karriärplanering - en väg till individ- och organisationsutveckling!

Talare: Per-Olof Eriksson, TRIOLOG

Välmotiverade medarbetare, som tar ansvar för sin egen utveckling och är medvetna om sina drivkrafter, och hur dessa bäst kommer till sin rätt, borde vara varje organisations mål. Livs- och karriärplanering är ett sätt att nå dit!

Livs-och karriärplanering är ett effektivt sätt att tydliggöra kompetens och att hjälpa människor uppnå balans samt sätta upp realistiska mål för sig själva. Undersökningar visar bland annat att man blir bättre på att se och marknadsföra sin kompetens, att dialogen mellan chef och medarbetare underlättas och att medarbetarna ses som mer förändringsbenägna.

Under seminariet betraktar vi begreppet karriär och vad det kan betyda för olika människor. Vi tittar även på de behov som behöver vara uppfyllda i arbetet för att vi ska trivas och utvecklas.

Seminariet ger svar på när det kan vara lämpligt att erbjuda livs- och karriärplanering, hur det går till och vad man kan förvänta sig för resultat, både på individ- och organisationsnivå.

• När är livs- och karriärplanering lämpligt?
  • Hur ser processen ut?
  • Vad kan man förvänta sig för resultat?

Per-Olof Eriksson, leg. psykolog som har arbetat med ledarutveckling och livs- och karriärplanering i över 20 år inom såväl näringsliv som offentlig sektor. Han är initiativtagare till och ordförande i föreningen Sveriges Coachande Psykologer och är också Honorary Vice President i Intl. Society for Coaching Psychology.

Per-Olof Eriksson

07 sep 2017 - 07 sep 2017