Låt ditt strategiska ledarskap stärka arbetsplatsens välbefinnande!

Talare: Madeleine Roeck Hansen von Gyllenpalm, Situational Services Nordic

Samspelet mellan det strategiska ledarskapet och medarbetarnas välbefinnande på arbetsplatsen har en direkt koppling till verksamhetens effektivitet, affärsresultat och konkurrenskraft.

Vi bjuder på ett inspirerande seminarium där vi definierar begreppet välbefinnande. Vi lär oss om ledarskapets betydelse för ett ökat välbefinnande på arbetsplatsen och får vägledning i att hitta rätt metodik och strategier för ett gott och effektivt ledarskap.

• Hur mäter vi välbefinnande?
  •  Kan vi mäta hur ett företag mår?
  • Kopplingen mellan ledarskap och välbefinnande

Välbefinnande på arbetsplatsen har stora konsekvenser för individens livskvalitet som prestation och effektivitet i arbetslivet. Om medarbetarnas välbefinnande på arbetsplatsen rubbas på grund av till exempel stress kan detta resultera i ökat antal konflikter, sjukdom, frånvaro, låg arbetsmoral och negativ arbetsmiljö. Ledarskapet har stor betydelse när det gäller att hantera frågor som förebygger arbetsrelaterad ohälsa och skapar förutsättningar för ett gott välbefinnande.

Dagens arbetsklimat med ökat tempo, ansvar, komplexitet, utmaningar, relationer med mera kan på allvar minska vårt välbefinnande, särskilt om vi misslyckas med att känna igen och hantera riskerna. Har ni rätt verktyg och strategier för att arbeta förebyggande, samt en kultur som främjar välbefinnande? Att förstå riskerna är ett allt viktigare ansvar för moderna arbetsgivare.

Madeleine Roeck Hansen von Gyllenpalm har tillbringat drygt 20 år i en mängd olika branscher och arbetar med företagsutveckling, ledarskap, kommunikation och personlig utveckling. Hon är Master certifierad handledare i bl a Situationsanpassat Ledarskap®, Innermetrix och Social StylesTM. Madeleine utbildar ledare och konsulter i små och stora företag både i Norden och internationellt.

Madeleine Roeck Hansen von Gyllenpalm

19 okt 2017 - 19 okt 2017