SKÅNETVÄTTEN i Kristianstad bjuder in till Företagsbesök!

Talare: Skånetvätten

Kom och besök en viktig arbetsplats - Skånetvätten - en av Sverige mest effektivaste och billigaste tvätterier

Region Skåne tar emot fler patienter än någonsin. Därmed ökar också behovet av tvätt. På Skånetvätten i Kristianstad är det ett högt tempo men man arbetar mycket effektivt. Skånetvätten är en viktig arbetsplats för Kristianstad och har ca 110 medarbetare.

Detta spännande maskineri får vi se mer av med ett företagsbesök. Varmt välkommen med din anmälan.

Vi bjuder på spännande rundvandring och fika i samband med det.

Adress: Skånetvätten finns i Kristianstad på Blekedamsvägen 6

Datum och tid: Det finns två tillfällen att välja på:

• Torsdagen den 26 oktober kl 10.00-11.30 eller
  • Onsdagen den 8 november kl 10.00-11.30

Fakta: Skånetvätt är leverantör av tvätt- och textiltjänster till Region Skåne. Skånetvätten tvättar därmed all tvätt som kommer ifrån de 9 sjukhus inom Region Skåne samt Vårdcentraler, Tandvård mm. Skånetvätt ansvarar därtill för Regionens inköp av textilier till vården och utvecklar kontinuerligt textilsortimentet tillsammans med Region Skånes kärnverksamhet.

Skånetvätten byggdes 1963 i anslutning till Centralsjukhuset i Kristianstad för att ta hand om Kristianstad läns landstings tvätt och textilier. När Malmöhus och Kristianstad läns landsting slogs ihop ökade även Skånetvättens ordervolymer gradvis för att slutligen omfatta all tvätt och textil i Region Skåne.

Skånetvätt har så mycket som ca 1 400 kunder. Under en vecka sker ca 1 700 leveranser och det tvättas 117 ton textilier.

Skånetvätten

26 okt 2017 - 26 okt 2017