Varmt välkommen till årets första HR Pub i Göteborg i ny kostym!

Talare: Magnus Bälter, Doktor i kemi på Chalmers

Vad händer i våra hjärnor när vi blir stressade?

Missa inte detta spännande tillfälle att få höra Magnus Bälter, Doktor i kemi på Chalmers berätta om vad som händer i våra hjärnor när vi blir stressade!

I
nformationssamhället medför en vardag med allt snabbare tempo och vi förväntas att vara ständigt närvarande, uppkopplade och tillgängliga. Samtidigt ser vi en ökande problematik med stressrelaterade sjukskrivningar och mental ohälsa. Hur väl hanterar vi egentligen denna ständiga storm av information och krav på tillgänglighet? Vad kan vi göra för att skapa en mer hållbar arbetsplats?

Följ med föreläsare Magnus Bälter på en spännande resa in våra hjärnor och nervsystem och vad som händer i kroppen och sinnet när vi blir stressad. Magnus har en bakgrund som doktor i kemi från Chalmers i kombination med flera års erfarenhet som yoga- och meditationslärare och undervisar på bl.a. SATS och Hagabadet. Under föreläsningen knyter Magnus samman den senaste forskningen om hur hjärnans funktion kan påverkas med praktisk tillämpbara verktyg och visar på en väg till hur vi kan förändra och skapa en sundare relation till stress.

Varmt Välkommen!

Magnus Bälter

06 mar 2018 - 06 feb 2018
Mingel från kl 17:00 och föredraget börjar kl 18:00 och är en timme långt.
Fortsatt mingel efter föredraget :-)

John Scotts Pub
Södra Hamngatan 2