Varmt välkommen till årets tredje HR Pub i Göteborg

Talare: Johannes Sundlo, HR BP Spotify

Tema för kvällens föreläsning: Sociala Medier för HR 2018

Det har gått några år sedan sociala medier var det nya svarta. Är det fortfarande relevant? Lämnar inte alla Facebook nu när skandal efter skandal rullas upp? Och var går vi i så fall? Och framför allt - vad i hela friden har det att göra med HR? Sociala medier har sedan snart tio år varit inte bara en stor del av mitt privata liv utan en aktiv del av mitt yrkesliv. Och hur kan vi som HR-personer dra nytta av sociala medier? Vilka utmaningar ställs vi inför med sociala medier? Hur kommer brutal-transparens-appar som Blind förändra hur medarbetare pratar om oss som arbetsgivare? Och varför behöver vi inom HR snabbt omfamna video som ett verktyg för att nå ut? Ett öppet samtal om framtiden för HR och varför HR fortfarande har en lång väg att vandra när det gäller det digitala landskapet.

Johannes Sundlo jobbar som HRBP för Spotify och hjälper R&D-organisationen, som är utspridd över världen, att fatta beslut. Johannes har enligt egen utsago en manisk passion för HR och hur HR kan ta en mer aktiv roll i företag. Han driver sedan många år blogg om HR och är allmänt insnöad på internets möjligheter och vad det för med sig.

Den här fantastiska föreläsningen vill Du inte missa!

Varmt Välkommen!

Johannes Sundlo

08 maj 2018 - 08 maj 2018
Mingel från kl 17:00 och föredraget börjar kl 18:00 och är en timme långt.

John Scotts Pub
Södra Hamngatan 2