Feedback – Yes!

Kursledare: Therese Birnstingl, Sveriges HR Förening

Tänk om det fanns ett sätt som gjorde det lättare att nå fram till andra. Ett sätt som inte bara gjorde det enklare att snabbt hamna rätt, utan även att komma vidare och kunna ta nästa steg. Denna utbildning ger dig verktygen du behöver för att lätt och effektivt kunna ge feedback på bästa sätt, vilket kommer resultera i mer energi, tid och en givande arbetsmiljö.

Efter utbildningen kommer du:
  • Ha svar på varför du ska ge feedback, vad och hur du ska kommunicera samt när du ska göra det
  • Ha tränat på och behärskat utmanande kommunikationssituationer från din egen vardag genom att ge och ta emot feedback
  • Kommunicera tydligare och mer effektivt
  • Utöva ett mer kompetent och effektivt medledarskap / ledarskap

Under utbildningen arbetar vi med:
  • Varför, vad, hur, när, vad mer, avseende feedback
  • Kommunikationsverktygen:
  • Feedbacktrappan
  • Jag-budskapet
  • Johari Fönster -hur mottaglig är du för att ta emot feedback och hur benägen är du att ge feedback?
  • Praktisk träning med egna case där teori blandas med diskussioner
  • Egen reflektion och handlingsplan

Vill du få saker att hända är det allra bästa att ni kommer fler från samma organisation. Forskning inom feedback visar på ökat lärande och ökad effekt om ni är tre eller fler som stöttar varandra på jobbet och tillsammans kan sprida vidare de nya lärdomarna till era medarbetare.

Målgrupp
Chefer och medarbetare, oberoende position, som vill öka självinsikt, handlingskraft och vill bidra till utveckling. Du som vill effektivisera din kommunikation genom att lära dig hur man ger, tar emot och ber om feedback, samt lättare vill kunna hantera och undvika konflikter.

Facilitator
Therese Birnstingl har en lång och bred erfarenhet av utbildning inom personlig utveckling. Genom facilitering av ledarskapsutbildningar, coaching av ledare och medarbetare samt samtalsterapisessioner med individer och grupper, har hon tillskansat sig kunskap och erfarenhet som bidrar till utmaning, utveckling och motivation hos människor.

29 aug 2017 - 29 aug 2017
För- och eftermiddagsfika
samt lunch ingår i utbildningspriset.

Tel: 0702- 30 19 12