Intern kommunikation för HR

Kursledare: Sofie Reutercrona, Inse Kommunikation AB

Varför händer det ingenting trots att vi har informerat? Varför får vi aldrig veta något? Räcker det inte med en artikel på intranätet? Ska jag kanske skicka ett mejl? Är det här frågor du känner igen? De är vanliga och visar att det finns en förväntan på och ett behov av att kommunikationen fungerar, inte bara med våra kunder och brukare, utan minst lika mycket med våra medarbetare. Hur kan vi faktiskt nå bättre resultat med bättre kommunikation internt?

Utbildningen har fått 5 av 5 stjärnor av tidigare deltagare.

Så kan internkommunikation ge resultat
Internkommunikation kan handla om att skapa en plan för hur kommunikationen väcker engagemang vid en förändring så att en faktisk förändring sker. Eller att kommunicera kring en medarbetarundersökning för att låta den bli ett verktyg som gör skillnad på arbetsplatsen. Det kan också innebära att stötta chefer och ledare till att bli mer kommunikativa i sitt ledarskap. Den HR-avdelning som kan bidra med kompetens, råd och verktyg för bra kommunikation internt når effekt och bidrar till ett övergripande bättre resultat i verksamheten.
Häng med på en heldagsträning och trimning av kommunikationsverktygen!

Se info-klippet här >> https://youtu.be/y5r4sFdj73U

Målet med utbildningen är att du ska:
• få insikt, inspiration och verktyg för att arbeta mer medvetet och planerat med din interna kommunikation
• ha förmågan att förbättra dina egna kommunikationsinsatser och även kunna dela med dig till andra
• få möjlighet att göra en konkret plan för ett kommunikationsområde du själv väljer och som blir användbar omgående

Under utbildningen tar vi bland annat upp:
• Vad internkommunikation är för något och hur det kan bli ett strategiskt verktyg
• Planerad kommunikation - kommunikationsplan, struktur och strategi, budskap, målgrupper, kanaler och inte minst effekter
• Kommunikativt ledarskap – vad är det? Exempel på verktyg och HR:s roll
• Kommunikation vid förändringar - kommunikation vid olika typer av förändringar, att använda förändringsmodeller som stöd

För vem?
Utbildningen vänder sig till dig som har en roll inom HR eller som arbetar kommunikativt och vill utveckla din förmåga att kommunicera internt.

Sofie Reutercrona

20 nov 2017 - 20 nov 2017
För- och eftermiddagsfika
samt lunch ingår i utbildningspriset.

Tara Nabavi
tara.nabavi@sverigeshrforening.se