Lär dig koppla organisationskulturen till verksamhetsstrategin!

Kursledare: Cecilia Nyblom, Sweden HR group

Många HR-funktioner förstår och vet vikten av att jobba med sin organisationskultur. Men få HR-funktioner upplever att de har förmågan att koppla detta mycket viktiga arbete till den egna verksamhetens affärs- och strategiarbete. En definierad och levande organisationskultur är idag en av de viktigaste förutsättningar för verksamhetens framgång.

Utbildningen ger dig en djupare praktisk förståelse för hur en organisationskultur uppstår och vad HR-funktionen kan och bör göra för att dels stärka en positiv kultur men även för att motverka en negativ kultur. Med dig från utbildningen får du en praktisk metod och process för att driva kulturarbetet i din egen organisation.

Under utbildningen jobbar vi med:

• Vad är en organisationskultur?
  • Hur uppstår en organisationskultur?
  • Vilken är kopplingen till affären/verksamheten?
  • Hur kan och bör HR driva arbetet med organisationskultur?
  • Exempel på handfast metod och process för att definiera en önskvärd organisationskultur samt hur vi får den levande.
  • Utbildningen varvas med teori och praktiska övningar i case-format.

Titta på infoklippet här >>

Efter utbildningen

Målet är att du i högre grad förstår mekanismerna bakom en kultur samt får en förståelse och metodik kring hur du kan driva kulturarbete i den egna verksamheten.

Målgrupp

Utbildningen vänder sig till dig som har erfarenhet av att jobba som HR-chefsstöd. Du vill öka din förståelse för hur organisationskultur hänger ihop med affären och/eller skaffa dig argument för att mer effektivt driva organisationskultur i den egna verksamheten.

Facilitator

Cecilia Nyblom, Sweden HR group är organisationskonsult inom HR på Sweden HR group och expert inom talent management. Hon hjälper bland annat företag och organisationer att definiera och implementera en önskvärd, tydlig och hållbar kultur i syfte att nå sina mål. Hon är en ofta anlitad inspiratör och föreläsare och brinner för att få företag och organisationer att nå sina mål genom sina medarbetare.

Cecilia Nyblom

06 okt 2017 - 06 okt 2017
Frukost serveras från kl. 07:45.

Sveriges HR Förening
Birger Jarlsgatan 34