Vägen till att bli en attraktivare arbetsgivare

Kursledare: Robert Dybeck, Wildfire

I teorin är det enkelt… Satsa på att bli en attraktiv arbetsgivare, få rätt personer att söka sig till organisationen, få dem att stanna - bli framgångsrik. Verkligheten ser något annorlunda ut. De flesta får kämpa för att få ut sin berättelse, samtidigt som några lyskraftiga stjärnor lockar alla talanger med en attraktiv produkt (ex Spotify, Apple) eller en lång historia av framgång (Ikea). Men hur tar man sig dit om produkten/tjänsten inte har samma lyskraft? Hur skapar man tydlighet och attraktion? Det handlar om att väcka känslor och att sticka ut. Ta del av praktiska tips som hjälper er i resan mot en attraktivare arbetsgivare.

Utbildningen vänder sig till dig som har ansvar för dessa frågor och vill bli bättre på att få genomslag i området och veta hur du skall göra för att lyckas i din organisation. Under utbildningen jobbar du utifrån dina utmaningar och får värdefulla tips och råd. Hur ser ert medarbetarlöfte ut?

Attrahera, Hantera, Rekrytera, Introducera, Utveckla och Avveckla är områden som kopplas samman till en röd tråd under dagen.  Utbildningen täcker grundläggande delar inom Employer Branding och ger dig verktyg du behöver för att driva frågan i din organisation. Du får praktisk träning, inspiration och konkreta metoder som du kan använda i ditt dagliga arbete. Utbildningen varvar inspiration med övningar och verkliga case så att du kommer hem fullmatad med inspiration och din egen att göra lista.

Utbildningen är sammansatt av fyra huvudområden:

• Varför Employer Branding? Så får du prioritet kring ämnet samt att du får jobba med hur ert nuläge ser ut.
  • Attraktivt, Unikt och Sant - tre grundläggande principer i uppbyggnaden av ert EVP (Employee value proposition) Så hänger kultur och värderingar ihop med extern kommunikation.
  • Vi jobbar fram din/er Employer Branding-karta med identifierade förbättringsområden och tittar på verkliga Case hur andra som lyckats gjort.
  • Att mäta och följa upp Employer Branding arbete, hur vet ni att ni lyckats?

Utbildningsledaren Robert Dybeck brinner för ämnet och har hjälpt många företag med allt från att bli tydligare i sitt avtryck till att skapa hantera och utveckla sitt kandidatflöde. Robert har ett tydligt affärsperspektiv på området. ”För mig handlar det om lönsamhet och kundupplevelse och är långt ifrån en stödfunktion”.
Många strävar efter att skapa ett företag i världsklass, det kräver medarbetare som presterar och trivs. Det i sin tur kräver fokus och långsiktighet som är starkt kopplat till såväl företagskultur som varumärke.
Till vardags är Robert en av grundarna till Wildfire som jobbar med kultur och värderingsfrågor, utöver det hjälper han ett flertal större organisationer som konsult och expertrådgivare inom Employer Branding.

Robert Dybeck

28 nov 2017 - 28 nov 2017
För- och eftermiddagsfika samt lunch ingår i utbildningens pris.

Sveriges HR Förenings intyg för genomförd utbildning utfärdas.

Fabriksgatan 25
402 25, Göteborg