Nyhet:Podcast

HR-föreningen i HR Digitaliseringspodden

Hur ser HR:s roll nu och i framtiden? HR-föreningen gästar HR Digitaliseringspodden

Lena Bjurner & Amanda Falck

Hur ser HR:s roll nu och i framtiden? Lena Bjurner och Amanda Falck från Sveriges HR Förenings gästade Anna Carlssons podcast HR Digitaliseringspodden för att reflektera över dagens utmaningar.

HR:s roll följer med i världens utveckling och nuförtiden är det inte arbetarnas fysiska arbetsmiljö och andra villkor som är det man fokuserar mest på.

Komplexiteten i organisationerna är nuförtiden stor och dessutom har digitaliseringen en oerhört viktig plats.

Hos medarbetarna är det ofta hjärnorna som står i centrum och därmed medarbetarnas mående och organisationens förmågan att attrahera kompetens.

Anna Carlsson diskuterar med Lena Bjurner och Amanda Falck om HR:s roll och hur Sveriges HR Förening utvecklas för att vara den bästa branschorganisationen. Under det arbetet har man undersökt både utmaningarna som medarbetarna på HR upplever och vilken stöttning man vill ha från föreningen i att möta dessa utmaningar.

Vill du lyssna på avsnittet? Du hittar det här och på plattformar där poddar finns.