Nyhet:Lön

Rapport: Löneundersökning för HR-professionen i Sverige 2024

Hur ser löneläget och förmåner ut för yrkesverksamma inom HR/People-professionen i Sverige? Nu finns vår rapport med resultatet från "Löneundersökning för HR-professionen i Sverige 2024".   ‌

Över 1000 svarade på undersökningen “Löneundersökning för HR-professionen i Sverige 2024: En djupdykning i löner, förmåner, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter”, som HR-föreningen genomförde tillsammans med samarbetspartnern RewardSmarter under början av 2024 bland medlemmar och yrkesverksamma inom HR/People.

Syftet med undersökningen är att öka transparensen och kunskapen kring HR-professionens löner, förmåner, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter.

Senast en liknande undersökning genomfördes var 2019. Då intresset kring denna typ av data har varit stort återupptas nu den årliga rapporten. Resultatet kan ge en bild av hur förutsättningarna ser ut och visa på trender, likheter och skillnader. Logga in och ladda ner rapporten här.

Bli en del av ett engagerat och kunnigt community

Var med och driv utvecklingen av professionen framåt

Omsätt people-perspektiv till affärs- och verksamhetsnytta