Nyhet:HR-föreningen

Välkommen till Sveriges HR-förenings årsstämma 2024

Den 30 april kl 10.00 är det dags för den ordinarie årsstämman i Sveriges HR-förening och du som är medlem är varmt välkommen att delta. Stämman är helt digital.

Stämman är HR-föreningens högsta beslutande organ och är öppen för alla medlemmar i föreningen. På stämman får du som medlem bl a information om verksamheten 2023 och planerna för 2024 men får också möjlighet att påverka valet av föreningsstyrelse, revisorer och valberedning. Nytt för i år är att alla medlemmar kan delta med rösträtt på stämman!

Årsstämman är helt digital. Stämman genomförs på Zoom och du röstar i din telefon med hjälp av en röstningsapp.

Mer information om årsstämman och hur den går till hittar du på eventsidan, där du även anmäler dig om du vill delta. På eventsidan hittar du även kontaktuppgifter till valberedningen, om du vill skicka in förslag på lämpliga ledamöter till föreningsstyrelsen. På eventsidan finns all information du behöver inför årsstämman, t.ex. dagordning, valberedningens förslag m.m.

Delta på årsstämman

För att delta på årsstämman behöver du vara medlem i HR-föreningen. Det innebär att du behöver ha ett giltigt medlemskap vid genomförandet av stämman.

Du behöver anmäla dig senast 16 april kl 10:00 om du vill delta.

Det är viktigt att du uppger ett fungerande telefonnummer då själva rösningen på årsstämman genomförs med hjälp av en röstningsapp. För att du ska få tillgång till röstningen skickas en unik länk ut till ditt telefonnummer inför stämman.

Anmäl dig här

Motioner

Du är varmt välkommen att lämna in en motion till stämman, exempelvis om du har ett förslag på något som du tycker att HR-föreningen bör arbeta med.

Motionen behöver vara inlämnad senast 30 mars 2024 kl 10:00. Detta för att föreningsstyrelsen ska få möjlighet att yttra sig om ditt förslag inför stämman.

Motionen skickar du till info@hrforeningen.se.

Mer information om motioner hittar du här.

Kortfattat om årsstämman

Sveriges HR-förenings årsstämma

Datum: 30 april 2024

Tid: Klockan 10:00

Plats: Digitalt, via Zoom. Röstning via rösningsapp.

Anmälan: Senast 16 april kl 10:00 via eventsidan. Endast för medlemmar i HR-föreningen.