Workshop:Tänka

Förmågan att tänka om - en superkraft väl värd att tämja

Lärande handlar om att utveckla sina övertygelser. Inte bekräfta dem. Men hur gör vi egentligen det? Att tänka om och göra plats för nya perspektiv är något som är svårt och något som vi människor från grunden inte är så bra på. Men lyckas vi är det en superkraft som vi kommer ha stor nytta av i dagens arbetsliv.

På vägen till att lära sig att tänka om behöver vi dock lära oss hantera våra egna tankar och instinkter. I materialet lär vi oss mer om olika “bias” som ofta kan sätta käppar i hjulen, vi kollar på vad det är som utmärker de allra skickligaste förhandlarna samt resonerar hur självförtroende kan relatera till förmågan att ändra sig och tänka om.

Att genomföra materialet beräknas ta ca 60-90 min beroende på hur mycket tid ni lägger på dialogen. Inga förkunskaper krävs men materialet kan upplevas som utmanande så se gärna till att ni har fokus, lugn och ro när ni genomför det. Materialet passar alla.

Den här workshopen passar också dig som vill ta dig an Inner Development Goals ramverk och öva upp dina förmågor inom området “Tänka”.

Workshop-materialet är framtaget av Trustivide. Eventuella frågor hänvisas till Trustivide.

Jag vill ladda ner workshopen

Du behöver bli medlem eller logga in som medlem för att kunna ta del av workshopen.