Workshop:Tänka

Leda och agera i komplexa miljöer

Vad är skillnaden mellan att något är komplicerat och att något är komplext? Saker och ting är i ständig förändring och det blir allt svårare att skaffa sig överblick, kontroll och förutsägbarhet. Fler miljöer blir komplexa och i dessa miljöer fungerar inte våra gamla verktyg lika bra. Vi behöver därför hitta nya lösningar för att skapa kontroll.  Känslan av kontroll behöver istället byggas på att fler tar ansvar och att fler har kunskap, kompetens och förmåga att samarbeta och lösa alla de nya utmaningar och problem som vi ständigt ställs inför.

Är ni nyfikna på nya tankesätt för att skapa en annan sorts kontroll som bygger mer på tillit kan detta vara ett material för er. Utforska detta vidare med hjälp av trafikljus, rondeller, fågelflockar och mycket mer. Förhoppningsvis får ni med hjälp av detta material med er tankar, idéer och diskussioner som ni kan göra något av i er organisation.

Att genomföra materialet beräknas ta ca 60-100 min beroende på hur mycket tid ni lägger på dialogen. Inga förkunskaper krävs och materialet passar alla men framför allt för ledare.

Den här workshopen passar också dig som vill ta dig an Inner Development Goals ramverk och öva upp dina förmågor inom området “Tänka”.

Workshop-materialet är framtaget av Trustivide. Eventuella frågor hänvisas till Trustivide.

Jag vill ladda ner workshopen

Du behöver bli medlem eller logga in som medlem för att kunna ta del av workshopen.