Workshop:Vara

Isberget

I det här materialet kollar vi närmare på och reflekterar kring hur vi kan hjälpa och stötta varandra med det som inte syns på ytan.

Ibland är det så att det vi ser i form av ilska, frustration, ohövligt beteende egentligen bottnar i något annat. Det kan liknas vid ett isberg. Det vi ser är de beteenden som personen kanske uppvisar. Men det vi inte ser är det personen känner och som leder till de beteenden som vi ser. Vad kan det vara för känslor? I det här materialet kollar vi närmare på dem och reflekterar kring hur vi kan hjälpa och stötta varandra med det som inte syns på ytan.

Att genomföra materialet beräknas ta ca 30-50 min beroende på hur mycket tid ni lägger på dialogen. Inga förkunskaper krävs och materialet passar alla.

Den här workshopen passar också dig som vill ta dig an Inner Development Goals ramverk och öva upp dina förmågor inom området “Vara”.

Workshop-materialet är framtaget av Trustivide. Eventuella frågor hänvisas till Trustivide.

Jag vill ladda ner workshopen

Du behöver bli medlem eller logga in som medlem för att kunna ta del av workshopen.